gry online

Wieprzowina w duszona w rozmarynie z kaszą gryczaną i surówką z kapusty kiszonej.

21:20:00


Ostatnimi czasy zdecydowanie zaniedbałam mięsożerną część mojego czytelniczego grona. Wiele razy też zaskakiwało mnie, gdy słyszałam, jakoby Dziurawy Kocioł był blogiem wyłącznie z przepisami wegetariańskimi. Dementując więc plotki przyznam, że mięso co prawda nie jest moim największym fetyszem, jednak jadam je dość często i bardzo lubię eksperymentować z różnymi przepisami. Dziś sięgnęłam po rodzinną tradycję, czyli mięso według Babci Helenki. To danie towarzyszy mi od dzieciństwa, a delikatne mięso rozpływające się w ustach jest jedną z najlepszych znanych mi potraw. Wreszcie dojrzałam do tego, aby stanąć z przepisem ukochanej Babci twarzą w twarz… I udało się ! Oczywiście, nie byłabym sobą gdybym nie zmodyfikowała potrawy, dodając kaszę zamiast ziemniaków i lekką surówkę z kapusty kiszonej. Zdrowo, smacznie i tanio ? To wszystko z Dziurawym Kotłem :) Polecam.



                       W PORCJI        CAŁOŚĆ

Energia:            403 kcal            1610 kcal
Białko:               20,75 g                83,1 g
Tłuszcz:             23,10 g                95,6 g
Węglowodany:  27,22 g              108,9 g
Błonnik:              4,85 g                 19,4 g



SKŁADNIKI (na 4 porcje) :

  • 400g łopatki wieprzowej
  • 2 łyżki przyprawy Vegeta Natur z czosnkiem (www.vegeta.pl/pl/produkty/natur/vegeta-natur-z-czosnkiem)
  • 400 g kiszonej kapusty
  • 1 jabłko
  • łyżeczka oliwy
  • woreczek kaszy gryczanej (100g)
  • sól, pieprz, papryka czerwona w proszku
  • świeży rozmaryn
  • 2 ząbki czosnku


WYKONANIE:
1. Łopatkę myjemy i kroimy w sporą kostkę.
2. Na łyżce oliwy obsmażamy mięso z każdej strony, dodajemy rozmaryn i przyprawy, oraz Vegetę Natur z czosnkiem i zalewamy 2 kubkami wody.
3. Dusimy pod przykryciem przez co najmniej 45 minut. W razie konieczności podlewamy wodą.
4. Kaszę gotujemy w osolonej wodzie.
5. Kapustę siekamy, mieszamy z pokrojonym w kosteczkę jabłkiem, przyprawami i kropelką oliwy.
6. Kaszę, kapustę i mięso układamy na talerzu, skrapiamy uzyskanym sosem.

Gotowe :)
                                   
                                                     

Przepisy inspirowane naturą

Inne posty.

0 komentarze