gry online

Miętowy budyń z kaszy jaglanej na płatkach owsianych i posypce karmelowej.

15:34:00



Świąteczne słodkości to nie moja najmocniejsza strona, ale jako mięsożerca również lubię zjeść coś smacznego. Dbam o to, aby desery były zdrowe i nieprzeciętne – ten budyń właśnie taki jest :) Polecam jako szybki deser, idealny nawet na świąteczny stół ! To właśnie on stanowi dla mnie główną atrakcję wśród słodyczy, ponieważ kojarzy mi się z moją ukochaną Babcią, która niewielkim kosztem potrafiła wyczarować go w kilka chwil :) Gdy trafiał na stół w wielkiej misie, chciałam od razu zjeść całość. Ten jaglany krem jest wiejskim daniem podawanym tradycyjnie w ważne dni. To właśnie on wzbudzał sentyment w dzieciństwie mojej Babci, potem mamy, a dziś to ja przygotowuję go, aby dzielić się radością świąt :)

SKŁADNIKI:


  • 1,5-2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1,5 -2 szklanki mleka 0,5%
  • 2 łyżki cukru pudru lub 1 łyżka stewii lub ksylitolu
  • szczypta soli
  • 3 łyżki oleju kokosowego, orzechowego lub dobrej jakości masła ( można pominąć )
  • łyżka płynnego miodu
  • garść świeżej mięty
  • płatki owsiane
  • posypka karmelowa firmy DELECTA



WYKONANIE:


  1. Kaszę gotujemy do całkowitej miękkości i blendujemy na gładką masę, stopniowo dodając mleko, cukier, olej i miód.
  2. Miętę blendujemy w osobnym naczyniu na gładką masę, w takiej formie dodajemy do budyniu jaglanego i mieszamy całość.
  3. Płatki owsiane i posypkę karmelową mieszamy, wsypujemy na dno naczynia a na wierzch wykładamy schłodzony budyń. 
  4. Ozdabiamy liściem mięty. 


Przepis na wypiek… ot tak… prosto z serca!

Inne posty.

1 komentarze

  1. Miętowy budyń na słodko? Z chęcią spróbuję, bo wygląda bardzo ładnie. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń