gry online

Wykwintny francuski suflet warzywno-jajeczny.

16:00:00


Francja, Francja, Francja… Chyba nie tylko mnie fascynuje różnorodność francuskiej kultury, sztuki oraz codziennego życia mieszkańców tego pięknego kraju. Co więcej, jestem Francuzką. Moja prababcia w latach przedwojennych urodziła się w Divion, uroczym, malutkim miasteczku, które leży niespełna dwie godziny na północ od Paryża. W kolejnych latach rodzina wyemigrowała do Polski, gdzie osiedliła się na stałe. Los chciał, że po wielu latach moja mama, wnuczka urodzonej we Francji prababci, poznała mojego tatę, po którym odziedziczyłam nazwisko Francuz. Można nazwać to paradoksem, lecz muszę przyznać, że od zawsze czułam pociąg do wszystkiego, co francuskie, a w szczególności… do francuskiej kuchni. Dlatego, gdy tylko natrafiłam na Durszlakową akcje, poczułam przypływ inspiracji. W efekcie przedstawiam Wam moją lekką wersję sufletu. To moje pierwsze podejście, niestety suflet trochę opadł, lecz mimo to był wyjątkowo smaczny. Porcja to około 100 kcal. Czego chcieć więcej ? 

SKŁADNIKI:

  • całe jajko 70 kcal
  • ½ małej papryki czerwonej 125g - 35 kcal
  • ¼ opakowania wędzonego łososia 25 g - 45 kcal
  • 2 ząbki czosnku - 12 kcal
  • ½ małej cebuli 50 g – 15 kcal
  • sól,pieprz, ostra papryka, świeża pietruszka


WYKONANIE:


  1. Piekarnik nagrzewamy do około 200 stopni.
  2. Łososia, paprykę, cebulę, pietruszkę i czosnek drobno siekamy.
  3. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy.
  4. Gdy piana będzie sztywna delikatnie łączymy wszystkie składniki.
  5. Masę przekładamy do posmarowanych kropelką oliwy tartaletek lub foremek na babeczki.
  6. Pieczemy około 15 minut, aż wierzch lekko się zarumieni.
  7. Podajemy ze świeżymi warzywami, domowym ketchupem(KLIK) lub sosem czosnkowym (KLIK)



Smacznego !



Francja od kuchni - konkurs!

Inne posty.

0 komentarze