gry online

Mazurek kokosowy z ganache czekoladowym na tarcie z masla orzechowego.

16:14:00


Mazurek to klasyczna potrawa wielkanocna, która gości na większości polskich stołów. W tym roku zdecydowałam się na oryginalną, nieprzeciętną wersję z tartą z masła orzechowego. Przepis odnalazłam na blogu Moje Wypieki (KLIK), jednak znacznie go zmodyfikowałam. Zapraszam na mazurek kokosowy z czekoladowym ganache na tarcie z masła orzechowego.

SKŁADNIKI:

TARTA:

  • 200 g krakersów maślanych
  • 140 g masła orzechowego
  • 50 g cukru 
KREM KOKOSOWY:
  • 2 serki mascarpone (ok. 250 g )
  • wiórki kokosowe
  • 3 łyżki cukru pudru
GANACHE CZEKOLADOWE:
  • 200 ml śmietanki 36%
  • kostka czekolady mlecznej lub gorzkiej
WYKONANIE:
  1. Składniki na tarte połączyć do uzyskania struktury mokrego piasku.
  2. Wysmarowanej masłem tarte wypełniamy ciastem.
  3. Pieczemy 10 minut w 180 stopniach.
  4. Składniki kremu mieszamy i wykładamy na podpieczoną formę.
  5. Śmietankę podgrzewamy ( nie gotujemy! ) i wrzucamy do niej pokruszoną czekoladę. 
  6. Gdy sos się rozpuści wlewamy go na tartę.
  7. Odkładamy do lodówki.
  8. Gotowe ! :)


Inne posty.

3 komentarze

  1. Wciąż pamiętam jego smak :) Niebo w Gębie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie skorzystam z Twojego przepisu na mazurek! wygląda to bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie i na pewno wypróbuje :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń