gry online

Tarta z topinamburem, miesem drobiowym i mozarella.

15:17:00


Bez internetu i siły do życia nie byłam w stanie dodać nic na bloga. Zapalenie oskrzeli, które teraz męczy chyba każdego, dopadło również mnie. Ale wróciłam i żyje. I to ze zdwojoną siłą! Dzisiaj obiad, który przygotowałam dla siebie, mojej mamy, sióstr i małego Lewka :) W sumie najadło się z niego aż  5 osób ! Lekkie, zdrowe i pożywne, a jedna porcja to tylko ok.150 kcal! Czego chcieć więcej ? Smacznego :)

SKŁADNIKI:
  • topinambur ( 200 g ) - 152 kcal
  • 2 jajka - 140 kcal
  • pierś z kurczaka ( 100 g ) - 100 kcal
  • 1 duży pomidor ( 170g ) - 200 kcal
  • 1/2 kulki mozarelli light ( 75 gram ) - ok.100 kcal
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie
WYKONANIE:
  1. Topinambur gotujemy w osolonej wodzie i mielimy.
  2. Ugotowane warzywo odcedzamy, mielimy i studzimy.
  3. Pierś z kurczaka mielimy blenderem lub maszynką i podsmażamy na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu.
  4. Pomidor obieramy ( nie wiesz jak to zrobić ? KLIK ), kroimy i dodajemy do kurczaka. 
  5. Farsz doprawiamy.
  6. Do wystudzonego topinambura wbijamy jajo i dodajemy przyprawy.
  7. Formę do tarty smarujemy oliwą i wypełniamy masą z topinambura.
  8. Na wierzch wykładamy mięso.
  9. Mozarelle drobno kroimy i mieszamy z jajkiem, po czym polewamy tarte.
  10. Zapiekamy aż całość ładnie się zetnie.
Smacznego ! :)




Inne posty.

2 komentarze

  1. Ciekawy przepis, na pewno wypróbuję :). Mam tylko pytanie, czy topinambur jest mocno wyczuwalny w smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Topinambur w smaku jest bardzo zbliżony do ziemniaka :) Jedyna różnica to delikatnie wyczuwalny, aromatyczny posmak słonecznika ;) Pozdrawiam!

      Usuń