gry online

Tradycyjne domowe pikle według babci Helenki.

14:57:00


Osobiście jestem wielką fanką wszelkich przetworów, a pikle to jedne z moich ulubionych. Przez całe życie z zapałem zajadałam te, które przygotowała moja Babcia. W tym roku zebrałam się na odwagę i przygotowałam kilka słoików. Z dumą mogę stwierdzić, że udało mi się zrobić je dokładnie tak, jak babcia. Polecam :)


SKŁADNIKI:




  • 2 kg ogórków gruntowych
  • 1 laska chrzanu
  • kilka gałązek kopru
  • 8 ząbków czosnku
  • kilka ziarenek ziela angielskiego
  • kilka ziarenek pieprzu kolorowego


  • ZALEWA:



  • 600 ml wody
  • 250 ml octu
  • 1 cebula pokrojona w talarki
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki cukru

  • WYKONANIE:

    1. Wodę z octem,cebulą,solą i cukrem gotować ok.10 minut.
    2. Ogórki pokroić w podłużne paseczki.
    3. Chrzan i koperek drobno pokroić,czosnek obrać i wymieszać wszystko z ogórkami.
    4. Mieszankę wsadzić dość ciasno do słoików i zalać zalewą tak aby zakryła warzywa.
    5. Słoiki zakręcić i gotować ok.10 minut w dużym garnku,tak aby woda sięgała do 3/4 wysokości.
    6. Po zagotowaniu odwracamy słoiki do góry dnem i pozostawiamy do ostygnięcia.
    7. Po kilku dniach możemy jeść.
    Smacznego. ;)




    Inne posty.

    0 komentarze